Recenzje:
Prof. dr hab. Henryk Szydłowski (UAM, Poznań)
Ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna (UJ, Kraków)
Jeśli ktoś potrafiłby stworzyć bardziej poruszającą rzeźbę, namalować piękny obraz czy też zaprojektować magiczną grafikę niż jego konkurent, to nawet jeśli zamieszka w ciemnym lesie małej wioski, ludzie będą podróżować, by oglądać jego dzieła. (Magdalena Przetaczek).
Grabarz nie przestaje być grabarzem, nawet jeśli przybierze nazwę przedsiębiorcy pogrzebowego, wzrośnie tylko cena jego usługi. (Peter F. Drucker)
***********************************************
Znaczącym osiągnięciem tej monografii jest fakt, że autor uporządkował tak obszerną treść rozpoczynając od definicji terminów i określił cele budowania komunikacji pomiędzy różnymi grupami (…). Następnym ważnym elementem jest prezentacja sposobów działania w sytuacjach kryzysowych. Autor podaje przykłady skutecznego i moralnie poprawnego działania, które ograniczają lub nawet eliminują ujemne skutki kryzysów, a w niektórych przypadkach prowadzą do poprawy wizerunku. Autor przedstawił również w jaki sposób metody wypracowane dla Public Relations mogą wspomagać tworzenie podobnych przyjaznych relacji nie tylko przedsiębiorstw z ich klientami, ale również załóg wewnątrz przedsiębiorstw.
Autor przedstawił tę rozległą tematykę w postaci jednej logicznej całości. Dzięki temu monografia może być wzorem dla wykładowców oraz źródłem wiedzy dla ich studentów. Również może okazać się bardzo użyteczna dla przedsiębiorców oraz interesariuszy. Może również być użyteczna dla polityków i urzędników pełniącym funkcje w władzach lokalnych, którzy dążą do wdrażania przyjaźni, jedności i zasad demokratycznych w społecznościach, którymi kierują.
prof. dr hab. Henryk Szydłowski
Uniwersytet Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wszyscy o public relations mówią, ale mało kto naprawdę się na nim zna. Autor prezentowanej książki należy jednak do grona specjalistów, którzy się znają. I to zarówno jako teoretyk z doświadczeniem prowadzenia zajęć akademickich z tego zakresu, jak i jako praktyk wykorzystujący narzędzia PR w swojej pracy. Ten praktyczny wymiar opracowania, oparty na solidnej podbudowie teoretycznej, można wskazać jako pierwszy walor książki Pawła Piotrowskiego.
Drugim walorem jest to, że autor patrzy na tematykę związaną z PR nie tylko z uwzględnieniem aktualnych kontekstów, ale i w ujęciu historycznym, co pozwala uchwycić ciągłość i uniwersalność podejmowanego zagadnienia. Co więcej, bierze też pod uwagę konteksty przyszłości, obejmujące taką problematykę jak rozszerzona rzeczywistość (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR), sztuczna inteligencja w bardziej zaawansowanych formach, takich jak analiza emocji czy automatyczne generowanie treści PR, oraz technologie blockchain.
Trzecią kwestią zasługującą na uznanie jest fakt, że książka pokazuje szanse związane z umiejętnym stosowaniem praktyk PR, jednocześnie wskazując na możliwe zagrożenia. Nie jest ani entuzjastyczna, ani pesymistyczna; realnie ocenia zjawisko, opierając się na faktach.I wreszcie czwarty walor, który szczególnie należy podkreślić, to opisanie roli norm etycznych w obszarze public relations. Autor pisze wprost, że etyka i transparentność są fundamentem skutecznego PR, zwłaszcza w zarządzaniu kryzysami i komunikowaniu działań z zakresu zrównoważonego rozwoju. To stwierdzenie w czasach, w których branża PR kojarzy się często z manipulacją i zniekształcaniem faktów, jest bardzo ważne.
I wreszcie czwarty walor, który szczególnie należy podkreślić, to opisanie roli norm etycznych w obszarze public relations. Autor pisze wprost, że etyka i transparentność są fundamentem skutecznego PR, zwłaszcza w zarządzaniu kryzysami i komunikowaniu działań z zakresu zrównoważonego rozwoju. To stwierdzenie w czasach, w których branża PR kojarzy się często z manipulacją i zniekształcaniem faktów, jest bardzo ważne.
Książka Pawła Piotrowskiego to właściwa lektura zarówno dla tych, którzy próbują się dowiedzieć, czym jest PR, jak i dla tych, którzy mają już wiedzę i praktykę
w tym obszarze, ale chcą skonfrontować swoje wcześniej nabyte doświadczenia z poglądami innych ekspertów.
Ks. prof. dr hab. Wiesław Przyczyna
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
*********************************************************
Klucz do Public Relations to kompleksowy przewodnik po kluczowych zagadnieniach współczesnej komunikacji, który stanowi niezbędne źródło wiedzy dla każdego, kto pragnie zrozumieć, jak skutecznie zarządzać relacjami z mediami, klientami i interesariuszami. Ta książka dostarcza czytelnikom praktycznych narzędzi i teorii, które pomagają budować pozytywny wizerunek organizacji oraz reagować na wyzwania związane z reputacją i zarządzaniem kryzysowym.
Zawarte w publikacji rozdziały poruszają istotne kwestie, takie jak różnice między PR, reklamą i marketingiem, zarządzanie kryzysowe, budowanie zaufania, a także rozwój strategii komunikacyjnych dopasowanych do dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego. Dzięki licznym przykładom i analizom współczesnych trendów, książka ta jest cennym przewodnikiem zarówno dla studentów, jak i praktyków.
Jeśli chcesz poznać tajniki skutecznego PR, budować silne relacje z interesariuszami i z sukcesem zarządzać wizerunkiem swojej marki – ta książka jest właśnie dla Ciebie!