Karolina Kolczyńska
Super książka!
Książka, która wyjaśnia, dlaczego tak często uczymy się nieefektywnie, z trudem, w dużym stresie. Według autorów – zdecydowanie ZBYT CZĘSTO nauka jest czymś nieprzyjemnym, meczącym. Tłumaczą oni przyczyny wielu niepowodzeń w nauce tym, że nie wykorzystujemy w pełni możliwości naszych mózgów, a wręcz często działamy wbrew ich naturalnym predyspozycjom i umiejętnościom. Wręcz przeszkadzamy naszym mózgom w uczeniu się! Dzięki tej lekturze, zdobędziecie wiedzę o tym, jak uczyć się zgodnie z naturalnymi procesami zachodzącymi w mózgu i jego „oczekiwaniami”. Jeśli zdobędziecie wiedzę o tym, jak uczy się mózg, wiedza zacznie porządkować się w waszych głowach dużo szybciej, a nowe informacje zajmować będą odpowiednie „miejsca” tak, byście mogli z łatwością wykorzystywać je w stosownych momentach. Dowiecie się, jak i kiedy powtarzać przyswajany materiał, jaki udział w uczeniu się mają emocje i zmysły, kiedy stres działa mobilizująco, a kiedy przeszkadza w nauce. Autorzy przedstawiają również wiedzę z zakresu różnic między działaniem lewej i prawej półkuli mózgu i tłumaczą, jak tę wiedzę każdy z nas może wykorzystać, by uczyć się efektywniej. Niewielka objętościowo, ale bogata w treści książka, która może wpłynąć na zasoby wiedzy i umiejętności ich wykorzystywania zarówno przez uczniów (jeśli książkę przeczyta ich nauczyciel, lub rodzic) jak i przez dorosłych – bo przecież uczymy się przez całe życie. Polecam.