Komunikacja, media, przebaczenie. Wzajemne uwarunkowania

Wydawnictwo:
PETRUS
Rok wydania:
2019
Liczba stron:
158
Oprawa:
miękka ze skrzydełkami
Wymiary:
130x190
ISBN:
978-83-7720-546-4
Rodzaj publikacji:
książka

  • 27,00 zł
  • Nakład wyczerpany

Zagadnienia poruszane w książce zostały osadzone w „nauce i myśli medialnej papieży Jana Pawła II, Benedykta XVI oraz Franciszka”. Słusznie Autorzy przy takim osadzeniu zagadnień wybrali tezę, iż: „przedmiot badań przesądził o interdyscyplinarnym ujęciu. Stąd różnorodność opisu wybranych zagadnień pozwalająca na wieloaspektowe ujęcie interakcji międzyludzkich”. Autorzy słusznie zwracają uwagę na to, że przebaczenia, będącego dynamiką komunikacji, należy się uczyć każdego dnia, a komunikacja przebaczająca ma swoje źródło w wierze, co wymaga zaangażowania, by to, co zostało zrujnowane na nowo odbudować i wejść w świat ducha i życie z ducha.
prof. zw. dr hab. Maciej Kawka
Polska Akademia Umiejętności

Podjęta przez Autorów problematyka przebaczenia jako podstawa prawidłowego komunikowania się i tworzenia więzi międzyludzkich jest współcześnie bardzo istotna. Przede wszystkim z tego względu, że często niewłaściwie rozumie się ideę samego przebaczenia. Lektura książki przedstawionej do zrecenzowania jest bardzo pouczająca. Przesądza o tym przede wszystkim znakomity język, za pomocą którego została zaprezentowana ta trudna problematyka. Książka wzbudza niewątpliwe emocje i chociaż ma charakter naukowy może być interesującą lekturą nawet dla laika.
dr hab. Elżbieta Czarny-Drożdżejko
Uniwersytet Papieski Jana Pawła II