Krystyna Łangowska - Marcinowska
Dr Krystyna Łangowska - Marcinowska - adiunkt w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu. W Państwowym Liceum Sztuk Plastycznych w Opolu obroniła dyplom z tytułem technika sztuk plastycznych. Studia magisterskie ukończyła w Wyższej Szkole Pedagogicznej (dziś Uniwersytet Opolski) w Opolu na kierunku pedagogika, w zakresie pracy kulturalno - oświatowej, gdzie w 1977 roku rozpoczęła pracę. Tytuł doktora nauk społecznych uzyskała na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (1986). Oprócz zajęć na Uniwersytecie Opolskim (1977 – 2007) i WSZiA (od 2001), prowadziła wykłady i warsztaty z pedagogiki na kursach kwalifikacyjnych w WOM (do 2007) w Opolu dla nauczycieli czynnych zawodowo. Brała udział w projekcie unijnym ORE Uczenie się przez działanie. Innowacyjny program nauczania „Poznać i zrozumieć Świat” do edukacji wczesnoszkolnej.
Pełni funkcję kierownika studiów podyplomowych w zakresie przygotowania psychologiczno - pedagogicznego oraz dydaktycznego. Jej zainteresowania naukowe mieszczą się w ramach pedagogiki: ogólnej, pracy, opiekuńczej oraz pracy socjalnej.
Jest autorką szeregu artykułów naukowych m. innymi: Kultura dydaktyczna a jakość kształcenia, w Studia i Rozprawy, Wyższa Szkoła Umiejętności Pedagogiczno - Ekonomicznych w Brzegu, Brzeg 2002, s. 133-140; Praca i jej miejsce w systemie wartości młodzieży licealnej w Wybrane problemy edukacji i eurointegracji, red: Z. Jasiński, S. Kaczor, WSZiA Opole 2005, ss. 105 - 115; Przemoc i agresja w środowisku szkolnym, w Studia i Rozprawy, (red:) J. Podgórecki, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa i Ochrony, Warszawa 2007, ss. 75 - 83; Łagodzenie znamion upływającego czasu – ponadczasową dewizą kobiety, w Kobieta i Czas, (red:) St. Rogala, WSZiA Opole 2013, ss. 83 - 94; Działania profilaktyczne szkoły dotyczące zachowań ryzykownych, w Profilaktyka społeczna – edukacja - zdrowie. Twórcze wiązanie teorii i praktyki, red. nauk. M. Kowalski, S. Śliwa, S. Kania, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2018, ss. 41 - 65; oraz kilku monografii (m. in. Ku humanistycznej przyszłości świata w nowym stuleciu, red. K. Łangowska - Marcinowska, Z. Łomny, Uniwersytet Opolski, Opole 2001, ss. 364; Rozumienie w starości, red. nauk. K. Łangowska - Marcinowska, Z. Markiewicz, WSZiA Opole 2014, ss.11.
Artykuł w pracy zbiorowej:
Pełni funkcję kierownika studiów podyplomowych w zakresie przygotowania psychologiczno - pedagogicznego oraz dydaktycznego. Jej zainteresowania naukowe mieszczą się w ramach pedagogiki: ogólnej, pracy, opiekuńczej oraz pracy socjalnej.
Jest autorką szeregu artykułów naukowych m. innymi: Kultura dydaktyczna a jakość kształcenia, w Studia i Rozprawy, Wyższa Szkoła Umiejętności Pedagogiczno - Ekonomicznych w Brzegu, Brzeg 2002, s. 133-140; Praca i jej miejsce w systemie wartości młodzieży licealnej w Wybrane problemy edukacji i eurointegracji, red: Z. Jasiński, S. Kaczor, WSZiA Opole 2005, ss. 105 - 115; Przemoc i agresja w środowisku szkolnym, w Studia i Rozprawy, (red:) J. Podgórecki, Wyższa Szkoła Bezpieczeństwa i Ochrony, Warszawa 2007, ss. 75 - 83; Łagodzenie znamion upływającego czasu – ponadczasową dewizą kobiety, w Kobieta i Czas, (red:) St. Rogala, WSZiA Opole 2013, ss. 83 - 94; Działania profilaktyczne szkoły dotyczące zachowań ryzykownych, w Profilaktyka społeczna – edukacja - zdrowie. Twórcze wiązanie teorii i praktyki, red. nauk. M. Kowalski, S. Śliwa, S. Kania, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2018, ss. 41 - 65; oraz kilku monografii (m. in. Ku humanistycznej przyszłości świata w nowym stuleciu, red. K. Łangowska - Marcinowska, Z. Łomny, Uniwersytet Opolski, Opole 2001, ss. 364; Rozumienie w starości, red. nauk. K. Łangowska - Marcinowska, Z. Markiewicz, WSZiA Opole 2014, ss.11.
Artykuł w pracy zbiorowej: