Wokół problemów jakości życia współczesnego człowieka

Wydawnictwo:
PETRUS
Rok wydania:
2012
Liczba stron:
176
Wymiary:
168x240
ISBN:
978-83-7720-065-0
Rodzaj publikacji:
książka


Tematyka jakości życia posiada wartość poznawczą i praktyczną, jednak interdyscyplinarność terminu (niemożność jego jednoznacznego określenia, jak też niebezpieczeństwo nadmiernego uproszczenia pytań związanych z jakością życia), powstrzymuje wielu badaczy od rozważań i analiz tego problemu. Zakłada się jednak, iż poszukiwanie spójnych odpowiedzi przez przedstawicieli wielu dyscyplin nauki, na nurtujące, choćby niektóre egzystencjalne pytania, może rzucić nowe światło na kwestie zastane oraz stanowić małą cegiełkę w budowaniu zwartej teorii jakości życia. W oparciu o powyższe założenie, na łamach niniejszej publikacji, o problemach związanych z jakością życia współczesnego człowieka wypowiadają się przedstawiciele: psychologii, socjologii, pedagogiki i teologii. Złożoność oraz wielość determinant omawianego zagadnienia sprawia, iż autorzy przedstawiają jakość życia człowieka w wybranych kontekstach, sygnalizując problemy aktualne i z ich punktu widzenia szczególnie ważne (…)

(…) Redaktorzy książki żywią głęboką nadzieję, że będzie ona cennym źródłem wiedzy dla tych Czytelników, którzy poważnie (niekoniecznie chłodno i bez emocji) traktują najważniejsze kwestie ludzkiej egzystencji, którzy poszukują odpowiedzi na podstawowe pytania o sens i kształt życia człowieka w ponowoczesnym świecie, którzy borykają się z osobistymi dylematami w obszarze życiowych wyborów. Jednocześnie sygnalizują, iż różnorodność zaprezentowanych na łamach książki ujęć jakości życia (w kontekście wybranych problemów, z którymi boryka się współczesny człowiek), nie przeświadcza o wyczerpaniu tej szerokiej tematyki. Z pełnym przekonaniem ryzykują stwierdzenie, że problematyka jakości życia będzie ustawicznie aktualna, dlatego w ich zamyśle publikacja ma stanowić inspirację do dalszych rozważań i poszukiwań badawczych nad człowiekiem i jego życiem, szczególnie dla filozofów, psychologów, socjologów, pedagogów i antropologów (…).